Ett slag av gangen

Ett slag av gangen, ESAG, er et tilrettelagt golftilbud. Formålet er å gi deltagerne mulighet til å være aktiv etter egne forutsetninger, samtidig som det sosiale aspektet ivaretas.

Gjennom Ett slag av gangen settes fokus på golf og helse. De fleste kan spille golf. Det er en idrett som man kan starte med tidlig eller sent i livet, og golfens handikapsystem gjør at nybegynnere og etablerte spillere kan ha glede av å spille sammen. Felles er opplevelsen av gleden ved spillet i kombinasjon med naturopplevelse og sosialt samhold. Golf er en idrett der aktiviteten har en moderat intensitet som passer godt i forhold til myndighetenes anbefalinger for fysisk aktivitet.

Over 40 golfklubber er en del av Ett slag av gangen. Klubbene velger selv sine målgrupper, og inkluderer blant annet bevegelseshemmede, synshemmede, hørselshemmede, kreftrammede, hjerte- og lungesyke, psykiske helseproblemer, rusproblemer, diabetes, uføretrygdede, langtidssykemeldte og utsatt ungdom.

Golfklubbene tilrettelegger golfaktivitet gjennom grunnleggende opplæring og ukentlig aktivitet i gruppe. Deltakerne knyttes sammen gjennom aktiviteten og får oppleve golfsporten gjennom en hel sesong med kontinuerlig oppfølging.

Soon golfklubb har fast samarbeid med en institusjon og CatoSenteret.

Gruppen som jobber med GGG i Son er:
Per Arne Larsen, mobil 91379966 (leder)
Ellen Kathrine Larsen, mobil 95785721
Harald Lystad